onsdag 18 april 2012

Greven av Monte Cristo //Emme

Edmond Dantés döms till ett brott, som han är oskyldig till, när han ska gifta sig.
Utan förvarning sätts Edmond bakom galler.
Livet är hårt i fängelset och det är bara få som klarar sig. Följ hans resa i en av världens mest berömda böcker;
Greven av Monte Cristo
.



Titel: Greven av Monte Cristo
Författare: Alexandre Dumas


Språket:

Språket är gammaldags och kan vara svårt att läsa och förstå vid vissa tillfällen.
Språket passar till boken, med tanke på att den utspelar sig på 1800-talet.

Karaktärerna:
Jag tycker om karaktärerna.
De är klipska och smarta och använder ett hövligt språk när de talar till varandra.
Om karaktärerna hade vart på något annat sätt- mer från 2000-talet- hade jag nog inte tyckt om boken så som jag gör, utan hade haft svårare att läsa den än vad jag redan hade(pga språket).

Kommentar:
Det här är en bok jag rekommenderar till den lässugna typen som gillar spänning och böcker där det händer något så gott som hela tiden.


Betyg:
Jag tyckte faktiskt boken var helt okej. Den var kanske lite för lång, men inte så lång så att man ville lägga av att läsa boken.
Jag gillar läsa gamla som nya böcker och hade inga problem med att läsa.
Boken var bättre än jag först trodde, och får därför betyget;
3.5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar