lördag 21 juli 2012

Kom närmare //Emme

Amandas liv vänds upp och ner när hon en dag får hem en bok om demoner. De konstiga händelserna som inträffat i hennes liv de senaste dagarna får henne att tro att hon är besatt av en Demon, men föser snabbt bort de tankarna. 
De oförklarliga och plötsliga grälen med hennes make inträffar allt oftare och hon själv börjar skolka från jobbet och börjar göra saker hon annars aldrig ens skulle tänka på att göra. 
När Amanda gör ett test Är du besatt av en demon i Demon boken blir antalen rätt allt fler för var gång hon gör testet, och hon börjar sakta inse det uppenbara.. 


Titel: Kom närmare 
Författare: Sara Gran 
Förlag: Norsteds 
ISBN: 911301336x
Utläst: 6/7-12 


Språket: 
Språket författaren använde sig av var lätt att förstå och det gick lätt att läsa boken
- dock kunde den vara lite dryg ibland och kanske berodde det på att det inte var något varierat ordförråd- jag vet inte, bara att jag kände att boken var lite seg ibland.
Inga svåra ord eller något annat, lätt språk rakt igenom.

Karaktärerna: 
Karaktärerna var några som jag inte följt i några andra böcker(dvs personligheterna och beskrivningarna av personerna).
Där finns Amanda, som har ett nästintill perfekt liv och bor tillsammans med hennes make Ed och de verkar trivas bra tycker jag.
De har en lägenhet tillsammans som de flesta paren har antar jag.
Karaktärerna finns såklart, men är inte lika vanliga att stöta ihop med som tex tjejen som styr i klassen eller den som håller sig i bakgrunden eller ja, ni fattar.
Jag varken gillar eller ogillar karaktärerna, de är sina egna och passar bra till boken.

Kommentar: 
Jag tyckte boken var lite för dryg, och ingen höjdare faktiskt.
Innan jag började läsa Kom närmare hade jag läst riktigt bra böcker, och efter det har man höga förväntningar på de andra böckerna som man ska läsa där näst.
Kom närmare hade kunnat vara bättre i mina ögon om jag läst böcker som tryckt ner läslusten till exempel. Nu blev det alltså inte så och jag är ledsen, men tänker bara ge den här boken betyget:
Betyg: 2/5


Uppfattade ni som läst Kom närmare också boken som smått seg och svår att komma in i eller tyckte ni att boken var bra rakt igenom, och som senare även blivit en favorit hos er?:) 

2 kommentarer:

  1. SV: Ja verkligen! :) Ja det är det, har du läst någon bok av THG och i så fall vad tyckte du? :) Jag har faktiskt inte läst nåon av de böckerna, jag är ganska enformig när det gäller bokgenrer. Jag läser typ bara chick-flicks^^. Har du lyckats komma in i Feber då? :)
    Kul att jag kunde hjälpa till och tack själv! Hoppas du har ett härligt sommarlov! :)

    SvaraRadera
  2. Svar till Zozzo: HAr bara varit där en gång och hann aldrig riktigt åka alla karuseller men lisebergsbanan åkte jag flera, flera gånger :D ska eventuellt åka med familjen till Gröna Lund i höst :D

    SvaraRadera