måndag 27 juli 2015

Recension: Blue Moon //Zozzo


Varning för spoilers i handlingen om ni inte läst den tidigare delen i serien!

Some things are meant to be gone forever.

Things have changed for Ever since she fell in love with Damen. But just as her powers are increasing, Damen seems to be weakening. Panicked at the thought of losing him, Ever finds a path to the in-between world of Sumerland, where she learns the secrets of Damen's tortured past - and accidentally discovers a way to twist time. Now she can save her family from the accident that killed them. It's all she ever wanted - but so is Damen. 

And Ever must choose between them.

Titel: Blue Moon
Serie: The Immortals #2
Författare: Alyson Noël
Utgiven: Januari 2010
Förlag: Pan Books Ltd.
Sidantal: 362 sidor
ISBN: 9780330512862

Det var ett bra tag sedan jag läste första boken, Evermore, i denna serien, men vad jag minns så älskade jag den något otroligt, så nu är jag sjukt förvirrad över hur författaren kan ha misslyckats så med uppföljaren.

Huvudkaraktären är så gnällig och allmänt dum. Man fattar direkt vad som kommer hända i hela boken, och när vissa saker händer så beter sig huvudkaraktären så ifrågasättande om allt att jag stör mig så mycket på det. Typ "she gave me a red apple.... But was it really RED? Are apples SUPPOSED to be red? They can be GREEN TOO! IT MUST BE POISONED :oooooo"

Okej jag överdramatiserar, men herregud vad jobbigt det var att läsa om henne. I första boken var romansen så underbar, men även den var löjlig i uppföljaren. Nu hackar jag bara ner på den, men jag ogillade den inte SÅ mycket. Jag hade inget emot att fortsätta läsa den, men hade heller inte något sug för att fortsätta läsa den, om ni förstår mig. Vissa saker var intressanta att få läsa om, men man förstår direkt vad som kommer hända och författaren förstörde typ alla karaktärer i denna boken, så jag är extremt besviken. Jag tror inte jag kommer läsa trean, men om jag gör det så kommer det nog dröja ett tag....

Betyg: 2/5

//Zozzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar