torsdag 7 januari 2016

Bucket List och mål 2016 //Zozzo

TVÅTUSENSEXTON ÄR HÄR! Som varje år så känner jag mig riktigt taggad och "this is the year" och allt, så precis som tidigare år så har jag skrivit ner en Bucket List och några bokiga mål, och eftersom detta trots allt är en bokblogg så börjar vi med le läsmål :D

Mål inom läsningen 2016:
1) Läsa minst 20 böcker - Som jag har fyllt i på Goodreads i deras utmaning så har jag bestämt mig för att nå målet 20 böcker i år. Jag hade detta målet förra året också, men höjde till 35 st då jag läste mycket under sommarlovet. Detta resulterade bara i en massa stress de sista dagarna. Så detta året tänker jag ha 20 böcker som ett fast antal och om jag passerar det målet så är det bara ett plus #nostress
2) Läsa minst 20 böcker från min bokhylla - Well, jag har lite mer än 110 olästa böcker i min bokhylla, hhehehe- *cri* Så jag ska försöka att bara läsa mina egna böcker i år...
3) Läsa en spansk bok - Jag har köpt Anna and the French Kiss på spanska för flera år sedan, men jag har aldrig tagit tag i att läsa den. Eftersom Emme dock fortfarande läser spanska i skolan och snart ska ha en uppgift att läsa en spansk bok så har vi tänkt att hon ska läsa Anna, och att jag då hakar på henne och läser min samtidigt. Seee så planerat allt är, ni borde vara stolta :')
4) Avsluta en serie - Förra året hade jag som mål att avsluta två serier, och jag klarade bara en. Såå jag tänker bara försöka avsluta en till serie i år ^^
Nu hoppas vi att jag klarar av dessa bara hehe :D

Näst har vi min Bucket List som då bara är punkter på saker jag VILL göra i år, inga måsten alls och jag kommer antagligen inte ens göra hälften.... Men här är den i alla fall!

Sommaren 2015 sög ju, och vi hade typ ingen sol alls... I år hoppas jag på lite värme i alla fall och tänker satsa på allt sånt där somrigt igen; tältning, cykling, badning osv ^^
Utöver det har jag några små punkter som jag bara vill försöka göra, som att baka, spela och träffa vänner ^^ OCH den sista punkten! Jag har nu köpt en efterlängtad femårsdagbok som Johanna (boktjejen) har snackat om i ett bra tag och jag har velat ha en likadan så så så länge och NU ÄR DET DAGS. Jag hoppas bara jag orkar skriva lite dagligen och inte glömmer. Jag glömde inte alls redan den första dagen, nej nej :)

Men det är det! Skriv gärna vad ni har för mål eller om ni har något som ni bara gärna vill göra i år, jag är supernyfiken :D //Zozzo

2 kommentarer:

  1. Jag ska försöka läsa böcker från många olika länder. Det är svårt att hitta ungdomsböcker från andra delar än Sverige, Storbritannien och och USA, men några har jag hittat. :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag kommer nog skriva en del om det på min blogg framöver, så håll gärna utkik om du är intresserad! :)

    SvaraRadera