lördag 30 maj 2015

Den femte vågen //Emme


Titel: Den femte vågen (The 5th Wave)
Författare: Rick Yancey
Förlag: Rabén & Sjögren
Antal sidor: 491
ISBN: 978912968679-1

Handling: (från Rabén & Sjögren
Cassie har överlevt de tre första faserna av en utomjordisk attack. Hennes föräldrar är döda och lillebrodern tillfångatagen. Nu flyr hon för livet, hon flyr från De andra. De andra ser ut som människor, men de har ett uppdrag som de sköter med kallblodig perfektion - att döda alla de ser. Cassie har valt att inte lita på någon. Hon vet att ensam är stark inte bara är ett utnött uttryck, utan det kanske enda sättet att hålla sig vid liv.


Kommentar: 
Vart ska jag börja? 
Jag fullkomligt  ä l s k a d e  den här boken; från första till sista sidan!
Det var längesedan jag var såhär beroende av en bok. Börjar du en gång läsa den är den sen nästintill omöjlig att lägga ifrån dig♥ Efter att jag hade läst ut den drömde jag om boken på nätterna och tänkte på den samt relaterade till den var jag än gick på dagarna. Jag hittade plötsligt kopplingar mellan boken och verkligheten vart jag än befann mig (vilket egentligen bara hänt med TFiOS sedan innan).

Jag fick boken på bok- och biblioteksmässan i Göteborg och jag hade aldrig hört talats om den tidigare, så därför hade jag inte en blekaste aning vad den skulle handla om, så kanske var det därför den satte ett sånt stort avtryck i mig..!
Jag tror detta är en sån bok man antingen hatar eller älskar. Jag älskade den, men jag kan inte garantera att alla kommer tycka detsamma. Men, jag tycker dock att alla bör ge den en chans! ^^

Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar